MADO Mado - Anasayfa
Anasayfa / Kurumsal / Kurumsal Haberler

Kurumsal Haberler
Keçi Çiftliği
Mado’nun, üretimde en gelişmiş teknolojiyi kullanmasına rağmen hala ilk ustaların elinden çıkan dövme dondurmanın tadını yakalamasının nedeni benzersiz doğada beslenen keçilerin sütüdür.

K.Maraş Dondurması’nın sırrı çok. Ustalık, sabır, gelenek... Ama bunlardan başka bir sırrı daha var. Bu da Ahir Dağı flora ve faunasında yabani orkide kökleriyle yani saleple beslenen keçilerin sütü.

Mado Dondurma’sının üretiminde kullanılan keçi sütü, önceleri K.Maraş’ta bulunan 33 bin m2’lik fabrika civarındaki köylerden temin ediliyordu. Mado, artık tüm ürünlerinin ana maddesi keçi sütünü, Ahir Dağı’nda büyük bir yatırım yaparak 600 dönümlük arazi üzerine kurduğu çiftlikte yetiştirdiği keçilerden elde ediyor.

Çiftlikte binin üzerinde olan keçi sayısının 3 yıl içinde 10 bine yükseltilmesi planlanıyor. Mado, Saanen İsviçre keçisi ile Halep keçisini harmanlayıp daha fazla süt elde etmeyi amaçlıyor. Çiftliğin Ahir Dağı’nda kurulmasının tek nedeni; bölgenin naturasında yetişen otlarla ve meyvelerle beslenen keçinin sütüne bu otların ve meyvelerin rayihasının geçmesi... Sadece bu bölgede beslenen keçilerin sütünde olan bu rayiha K.Maraş Dondurması’nın en önemli sırrı. Bu nedenle bölgedeki keçi sütünün niteliği, Mado için vazgeçilmez.

Çiftlik yatırımı ile Mado, keçi sütünü standartlaştırmayı, tarım ülkesi olarak bilinen Türkiye’de çiftçileri özendirmeyi, yerel ekonomiye istihdam sağlamayı ve yöreyi uzmanı olduğu işleri yaparak kalkındırmayı amaçlıyor. Keçi sütüyle dondurma üretimi yapan tek marka olan Mado, dondurmada kendi standartlarını belirleyerek TSE’den patent de aldı. Dünyaya açılan, her geçen gün daha da büyüyen ve ürünleri için ana hammaddeyi kendi tesislerinde üretme amacıyla hareket eden Mado, yaptığı bu yatırımla;

  1. Keçi sütünü standartlaştırmayı,
  2. Bir tarım ülkesi olan Türkiye’mizde bu yatırımı günün teknolojik imkanlarından istifade ederek geleneksel kültürü ile harmanlayıp; çiftçi ve çiftçileri özendirmeyi,
  3. Yerel ekonomiye istihdam sağlamayı ve yöreyi uzmanı olduğu işleri yaparak kalkındırmayı,
  4. Farklı ırklarda keçileri harman edip çok verimli “MADO BEYAZI” ırkında keçi yetiştirip literatüre kazandırmayı (Saanen İsviçre keçisi ile Halep keçisi kırması) da amaçlıyor.

Madoevi
K.Maraş yöresel yemeklerini diğer yöresel yemeklerden ayıran en önemli özelliği, Osmanlı Sarayları'ndan gelen yemek kültürünü hala devam ettiriyor olmasıdır. K.Maraş, yüzyıllardır değişik medeniyetlere ev sahipliği yapmış. Her medeniyetten ona kalan en önemli miras ise mutfağına giren farklı tatlar olmuş. Özellikle Dulkadiroğulları Beyliği zamanında K.Maraşlı genç kızların saraya gelin olarak gitmesi Saray mutfağının yemek kültürünü K.Maraş’a, K.Maraş mutfağının eşsiz lezzetini de Saray’a taşımış.

Özellikle bey ve şehzadelerle evlenerek saraylara gelin olarak giden K.Maraşlı sultanlar, (Yıldırım Beyazıd Han ile Devlet Hatun, Çelebi Mehmet ile Dulkadirli Mehmet Bey’in kızı Emine Hatun, II. Murat ile Alime Hatun, II. Beyazıd ile Dulkadirli Bozkurt Bey’in kızı Gülbahar Sultan, Fatih Sultan Mehmet Han ile Satı Hatun) geleneksel mutfak ve yemek kültürlerini sarayda da devam ettirmişler. Ortaya çıkan uzun bir liste...

Ekşili çorbadan tarhana çorbasına, dolmadan sarmaya, içli köfteden sömelek köfteye, ekşili aya sulusundan etkabağı sulusuna, keşki aşından bulgur aşına kadar birbirinden farklı yemekler... Harmanda baklavasından kırmaya, samdasan hapısaya, çullamadan pestile farklı tatlılar...

Revanda şerbeti, meyan şerbeti, urmududu suyu gibi özel içecekler... Sultan sofralarına layık lezzetler...

Madoevleri, bütün bu tatları bir kale gibi korusun diye düşünüldü.

İstanbul Etiler’de açılan ilk Madoevi’nde sunulan K.Maraş yemeklerinin malzemeleri yine K.Maraş’tan Ahir Dağı’nın cömert doğasından geliyor. Geleneksel pişirme yöntemi ile bakır kaplarda hazırlanıyor.

Madoevi, atalarına ve geleneklerine sadık kalan Mado’nun, K.Maraş’a ve mirasını aldığı kültürlere bir teşekkürü.

Ünlü İtalyan Kahve Markası Filicori Zecchini Türkiye’de
Yaratıcı ve keyifli tatlarıyla her zaman büyük bir tutku yaratmış olan İtalyanlar'ın dünyaya sunduğu en şık, en lezzetli ve en coşkulu kahve markası Filicori Zecchini Türkiye’de.

Filicori Zecchini markası Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş. tarafından Türk kahveseverlerin beğenisine sunuluyor. Mado gibi güçlü bir markayı yaratan ve Mado Cafe zinciriyle yaygın bir mağazacılık sistemini başarıyla yürüten Yaşar Dondurma, büyük tecrübesi ile gelişen ve yeni trendlerle zenginleşen kahve pazarında Filicori Zecchini’yi temsil edecek.

Franchising yöntemiyle Filicori Zecchini mağazalarını yaygınlaştırmayı hedefleyen Yaşar Dondurma, ilk üç Filicori Zecchini mağazasını tüketicilerle buluşturdu.

1919 yılında Bologna’da Aldo Filicori ve Luigi Zecchini tarafından kurulan Filicori Zecchini, kahve çekirdeklerini işlemedeki ustalığı ve kalitesiyle kısa sürede büyük bir ün yaptı. Öyle ki, Bologna’da kahve kelimesinin yerine Filicori Zecchini kullanılmaya başlandı. Filicori Zecchini’nin tarifsiz tadı bugün Almanya’dan Meksika’ya dünyanın birçok ülkesine İtalyan kahve kültürünün keyfini yaşatıyor.

Dondurma hiç bu kadar lezzetli olmamıştı
Eğlence sektöründe, başta “Sortie” olmak üzere Taksim ve Nişantaşı’nda birçok mekânın işletmeciliğini üstlenen Eksen Grup ile Yaşar Dondurma ve Gıda Mad. A.Ş., güçlerini Marpop için birleştirdi.

Bu sinerji, sektöre yeni bir tadın yanı sıra, yepyeni bir anlayış da getirdi; MARPOP...

Marpop hem tadı, hem de hazırlanışıyla dondurma severler için çok farklı bir tarz yarattı...

Marpop’ta, alışılmışın dışında lezzetler ünlü ustaların elinde adeta bir ziyafete dönüşüyor...

Mado tarafından üretilen Marpop’a özel dondurmalar, yine özel olarak tasarlanan bir tezgah üzerinde, soslar, taze meyve, çikolata ve kek parçacıkları ayrıca müşterilerin damak tadına göre çeşitlendirilebilen seçeneklerle özgürce karıştırılıyor...

İster kek veya kurabiye arasında dondurma, ister taze meyve ve kuruyemişlerle karıştırılmış lezzet topları... Her şey size kalmış... Hayal gücünüzün sınırlarını zorlayın...

Yapmanız gereken tek şey bu özgürlüğün tadını çıkarmak.

Marpop’ta lezzetin keyfi sadece dondurmayla da sınırlı değil. Taze meyve suyu karışımları, meyve salataları, meyve dilimleri, semi freedo’lar, smoothie’ler ve sıcak, soğuk salep çeşitleri de müşterilerin istekleri doğrultusunda birbirinden lezzetli karışımlara dönüşebiliyor.

Her karışım hem size özel, hem birbirinden lezzetli hem de tam bir sağlık deposu...

Bu özgür ziyafetin tadı şimdilik Erenköy Bağdat Caddesi, Tepe Nautilius Alışveriş Merkezi ve Mohini Çocuk Alışveriş Merkezi'nde tüketicisiyle buluşuyor.

Marpop, ciddi anlamda sürdürdüğü büyüme ve yaygınlaşma hedefi ile bir yıl içinde 15 ila 25 şube, 5 yıl içinde ise yüzlerle ifade edilecek sayılara ulaşarak bu lezzeti tüm Türkiye, hatta komşu ülkelere de tattırmayı planlanıyor...

Daha fazla bilgi için; www.marpop.com.tr

MADO, “su sektöründe de varım” diyor...
MADO dondurmanın gıda sektöründeki büyümesini sağlayan Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş, %100 yerli sermaye ile kurulup büyümüş; yerli iş gücü ile ürettiği geleneksel tadlar ile dünyaya açılan bir marka. Bünyesinde yer alan Mado, Ice Mar, Mardo ve Marpop markalarıyla dondurma sektöründe; Filicori Zecchini ile kahve sektöründe, Yaşar Lojistik ile de sarf malzeme dağıtımı sektörlerinde faaliyet gösteriyor. Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş, Kahramanmaraş’taki 33.000 m2’lik tesislerinde tüketiciye, çevreye ve çalışanlarına karşı duyarlı üretimini, HACCP ve ISO kalite belgeleriyle de kanıtlamıştır.

Tüketici beklentilerini ve pazar koşullarını sürekli takip eden Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş, yeniliklere açık yapısında özellikle gıda sektöründe yeni yatırımlar ile açılımını sürdürüyor.

2008 yılı ikinci yarısında Kahramanmaraş’ta Ahir Dağı’nda kurmuş olduğu keçi çiftliğinin ardından, yine bu dağın bölgeye özgü suyunu Türkiye’ye dağıtmak amacıyla 20 milyon dolarlık bir bütçe ayırarak, bölgede su üretim tesislerinin de temelini attı. 2009 yılı itibariyle piyasaya çıkaracağı şişe sularını, başta Mado cafelerde olmak üzere tüm ülke genelinde pazarlamayı hedefliyor.

2009 yılında piyasaya sunulacak olan şişe suya, doğal dondurmanın bir numaralı ismi olan “Mado” markası verilecek. Satış için özellikle İzmir, İstanbul, Ankara bölgelerinde geniş bir dağıtımın planlaması yapılıyor.

Mado markasıyla piyasaya çıkacak olan su; Ahir Dağı’nın yıllardır bilinen lezzetini Türkiye’ye sunacak, tesisin bulunduğu bölge halkı için istihdam oluşturacak, yerelden kalkınmayı sağlayarak ülke ekonomisine katkıda bulunacak ve tüm bunların yanı sıra yatırımın yapıldığı bölgedeki arazilerin de değerine değer katacak.

Dondurmaya yeni yatırım
Mado dondurmanın gıda sektöründeki büyümesini sağlayan Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş, %100 yerli sermaye ile kurulup büyümüş; yerli iş gücü ile ürettiği geleneksel tadlar ile dünyaya açılan bir marka. Bünyesinde yer alan Mado, Ice Mar, Mardo ve Marpop markalarıyla dondurma sektöründe; Filicori Zecchini ile kahve sektöründe, Yaşar Lojistik ile de sarf malzeme dağıtımı sektörlerinde faaliyet gösteriyor. Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş, Kahramanmaraş’taki 33.000 m2’lik tesislerinde tüketiciye, çevreye ve çalışanlarına karşı duyarlı üretimini, HACCP ve ISO kalite belgeleriyle de kanıtlamıştır.

Tüketici beklentilerini ve pazar koşullarını sürekli takip eden Yaşar Dondurma ve Gıda Maddeleri A.Ş, yeniliklere açık yapısında özellikle gıda sektöründe yeni yatırımlar ile açılımını sürdürüyor.

2008 yılı ikinci yarısında Kahramanmaraş’ta Ahir Dağı’nda kurmuş olduğu keçi çiftliğinin ardından, yine bu dağın bölgeye özgü suyunu Türkiye’ye dağıtmak amacıyla 20 milyon dolarlık bir bütçe ayırarak, bölgede su üretim tesislerinin de temelini attı. 2009 yılı itibariyle piyasaya çıkaracağı şişe sularını, başta Mado cafelerde olmak üzere tüm ülke genelinde pazarlamayı hedefliyor.

2009 yılında piyasaya sunulacak olan şişe suya, doğal dondurmanın bir numaralı ismi olan “MADO” markası verilecek. Satış için özellikle İzmir, İstanbul, Ankara bölgelerinde geniş bir dağıtımın planlaması yapılıyor.

Mado markasıyla piyasaya çıkacak olan su; Ahir Dağı’nın yıllardır bilinen lezzetini Türkiye’ye sunacak, tesisin bulunduğu bölge halkı için istihdam oluşturacak, yerelden kalkınmayı sağlayarak ülke ekonomisine katkıda bulunacak ve tüm bunların yanısıra yatırımın yapıldığı bölgedeki arazilerin de değerine değer katacak.



Basın Odası